نتایج جستجو برای عبارت :

مروری بر کارنامۀ فیلمسازی کلینت ایستوود

فیلم_تجربی
خانه‌ای که جک ساخت | لارس فون‌تریه | فیلمنامه از لارس فون‌تریه | ۲۰۱۸
 
«پیش‌درآمدی
بر فیلم جدید فون‌تریه»
 
پیش‌تر در نقد
ملانکولیا– که در همین کانال در دسترس است- گفته
بودم که باید چه بشود تا فیلم دیگری از فون‌تریه ببینم! ولی الان، حتّی کیفیت
بلوری فیلم جدیدش نیامده، آن را دانلود کرده و روی پرده تماشایش کردم. فیلمی که
حسّابی در محافل آکادمیک تحویل گرفته شده و در بین سه فیلم منتخب کایه‌دو‌سینما در
سال نیز وجود دارد. حقیقت آن
فیلم بلند داستانی
نخستین انسان | دیمین شزل | فیلمنامه از جاش سینگر (بر اساس اقتباس از رمانی از جیمز آر. هانسن) | ۲۰۱۸

 

نقد فیلم

ارزیابی: فاجعه


«واماند‌هْ میانِ‌ ژانرها»
 
نماهای بسته و کات‌های سریع از همان نماهای نخستین فیلم به دیدگان مخاطب هجوم می‌آورند. و این روند، به طور کلّی، تا انتهای فیلم حفظ می‌شود. در عوض این فیلم، به خوبی، سکانس درخشانِ فیلم «ضربه»- نخستین تجربۀ درام نواختن پسرکِ فیلم، در گروهِ آن معلّم خوفناک موسیقی- را به یاد
فیلم کوتاه سقوط | جاناتان گلیزر | فیلمنامه از جاناتان گلیزر |  ۲۰۱۹
 
نقد فیلم
ارزیابی: خوب
 
«سقوطِ آدمی»
 
«عجیب و غریب» دم‌دستی‌ترین ترکیب برای توصیف فیلم کوتاه جاناتان گلیزر است. البتّه این ترکیب کم‌و‌بیش قابل تعمیم به کل سینمای وی و حتّی شخص فیلمسازش نیز هست. برای این موضوع، تنها کافی است اشاره کنم که گلیزر همان کسی است که ساخت فیلم «زیرِ پوست» (محصول سال ۲۰۱۳) را در کارنامۀ خودش دارد. این فیلم کوتاه تا به اینجای سال، برایم محبوب‌ترین
«‌سازش‌ناپذیر»
 در ستایشِ‌ کلینت ایستوود که در آستانۀ ورود به دهۀ نهمِ زندگیِ پربارش است.
 
 
انسان ممکن است نابود شود، ولی هرگز شکست نخواهد خورد.
اکنون زمان آن نیست که بیندیشی چه نداری، فکر کن با آنچه هست چه می‌توانی بکنی.
__ارنست همینگوی، پیرمرد و دریا__
 
 
کلینت ایستوود در آستانۀ ورود به نود سالگی است و هم‌چنان فیلم‌هایش از مهم‌ترین و بهترین‌ فیلم‌های سال هستند. در واقع، کاری که او اکنون در حال انجام آن است بی‌شباهت به کار ستُرگ سانت
حسام حسین‌زاده
 
دو سالی می‌شود که درگیر کارنامۀ سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم. بخشی از این درگیری ذهنی را هم اردیبهشت‌ماه گذشته در همایش سالانۀ انجمن جامعه‌شناسی ایران در قالب نوشتاری با عنوان «گره‌گاه‌ها در خاستگاه سینمای کودک ایران» ارائه کردم. اما همیشه به‌دنبال فرصتی بودم تا بتوانم این فیلم‌ها (مخصوصاً فیلم‌های دهه‌های ۵۰ و ۶۰) را با بچه‌های خردسال ببینم و پیگیر واکنش‌ها و نظراتشان باشم. پیش از این فقط با دا
هوالمحبوب
ماها توی این یک سال اخیر خیلی چیزا رو از دست دادیم، ایمان‌مون، اعتقاد‌مون،
امید‌مون، دارایی‌مون، انگیزه‌مون. حالا داریم گرد‌تر می‌خوابیم، سفره‌هامون کوچیک‌تر
شدن، بال و پر روح‌مون بسته شده، رویاها‌مون کم‌رنگ‌تر شدن، صدای خنده‌هامون بلند
نیست، روزها و شب‌هامون پر از نقشه‌های رنگارنگ برای فردا نیست.
هیچ وقت توی این سی و یک سال زندگی، به خدا شک نکردم، همیشه بودنش رو باور داشتم،
حتی اگر باهاش قهر بودم، اما ایمانم سر جاش
دلمان می‌خواهد ایران قوی باشد. دلمان می‌خواهد پیشرفت کنیم. دلمان می‌خواهد برنده باشیم. دلمان می‌خواهد کشورمان سربلند باشد. دلمان می‌خواهد فرزندانمان به ما افتخار کنند. دلمان می‌خواهد شهیدانمان از ما راضی باشند. دلمان می‌خواهد مدیون همدیگر نباشیم. دلمان می‌خواهد این روند افتضاحات متوقف شود؛ یا لااقل کند شود. دلمان می‌خواهد شعارها کم‌تر شود. دلمان می‌خواهد کارها بیشتر شود. دلمان می‌خواهد نماینده‌مان دزد نباشد. باندباز نباشد. تنبل
سلسلۀ
غرامتیان

قسمت دوم :

احتمالا برخی از دوستان ایراد بگیرند که
چرا داستان بی مقدمه شروع شد و هیچ زمینه ای برای شروع آن چیده نشد ؟

جواب این سوال را باید در خودشان بجویند
نه در این داستان .

این یک داستان ذهنی و پرسشگرایانه است .

همۀ ما هر لحظه ، بی هر مقدمه ای ممکن
است سوالی پیش رویمان پدید بیاید . و ممکن است پرسشی داشته باشیم که حتی جوابی
برای آن نباشد . آیا نباید بپرسیم ؟

اصلا جهان هستی مگر با مقدمه و برنامه
ریزی قبلی پدید آمده ؟

مگر یک خد
به علت وحشیانه نویسیِ امشبم، فقط یکی از عناوین را بخوانید...
«آش شله قلم کار یا مقدمه»
کشکول‌م را ببرم پیش خزانه دار کلماتم تا آن را پر کند و پستی داشته باشم در این نیمه شبِ خسته!
اگر کارما واقعیت داشت، در زندگی قبلی‌ام در چه کالبدی زندگی می‌کردم؟ شاید إبن سینا بودم که الآن در شرایطی دیگر متولد شده‌ام، با سردی جات ضعفِ حافظه دارم و حتی یک بیت شعر را نمی‌توانم حفظ کنم، نه من علاقه‌ای دارم و نه آن بخشی که در ذهنم مشغولِ حفظِ شعر است شعور کافی
بحثی کوتاه پیرامون خطبه فدک
حاج آقا مجتبی تهرانی
موسسه فرهنگی پژوهشی مصابیح الهدی
۱۸۴
صفحه
گل‌ها و درختان در هر باغ و بوستانی که باشند، هرقدر هم زیبا و آباد،
هرقدر هم بزرگ و دست نایافتنی؛ بدون باغبان اما دچار آفت و اندوه می‌شوند. دیگر
شکوفه به سر نمی‌آورند و به ثمر نمی‌نشینند. دیگر با بهار نیز سر از خواب اندوه بر
نمی‌آورند و چشم به آفتاب نمی‌گشایند. باغ فدک، امت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله
و سلم است که از باغبان جدایش کردند و  از طراوت
درس های از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها
 اسفند ۵, ۱۳۹۷  خادم سایت ۰ دیدگاه فیش منبر،فیش منبر ولادت حضرت زهرا،منبر درباره حضرت فاطمه،منبر مکتوب

بسم الله الرحمن الرحیم
فیش منبر
درس های از زندگی
حضرت زهرا سلام الله علیها
کانال فیش منبرومرثیه درایتا
https://eitaa.com/fishemenbar
عرضه در سایت طلبه یار = https://www.talabeyar.ir
زندگی سراسر نور بانوی دو عالم حضرت صدیقۀ طاهره، فاطمه زهرا& سرشار از درسها و آموزه‏های متعالی است که توجه و عمل به آنها، زندگی انسان را
میشل فوکو، فیلسوف و مورخ فرانسوی، در کشور ما نامی آشناست. هم به واسطۀ سفرهایش به ایران و نوشته‌هایش دربارۀ انقلاب اسلامی و هم به دلیل در دسترس بودن بیشتر آثارش به زبان فارسی. فوکو فیلسوفی پیچیده و درخشان بود که بارها در افکار خودش بازاندیشی کرد و نوشته‌هایش تأثیری گسترده در شاخه‌های مختلف علوم انسانی گذاشت. از حقوق و جرم‌شناسی گرفته تا تاریخ، نظریۀ اجتماعی و روان‌شناسی. دبورا کوک در این یادداشت می‌کوشد تا تصویری جامع از کارنامۀ فوکو ار
چکیده:
تبیین مبانی اخلاقی اسلامی بر اساس آموزه های صحیفه سجادیه،محور اصلی این گفتار است . نویسنده پس ازبیان نکات مقدّماتی در مورد صحیفه،توحید را به عنوان مبنای اخلاق در صحیفه شناسانده و شش نکته را در این زمینه بر می شمرد: آنگاه هفت راه از راه های تعالی معنوی را که در صحیفه مطرح شده، توضیح می دهد: نویسنده، تمام موارد را با تکیه بر متن صحیفه سجادیه توضیح داده است.
مقدمه:
بخش عظیمی از تعالیم انسان ساز انبیا را اخلاق تشکیل داده است. تعلیم خلق و خو

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها